Nie byłam do końca przekonana czy dostaniemy nocleg w Stambule. Ale na szczęście w obydwie strony nie było z tym żadnych problemów. Należy tylko zadbać o kartę pokładową na następny lot.
Po wylądowaniu należy zakupić wize i przejść przez kontrole paszportową.Cała droga jest dobrze oznaczona. Następnie udajemy się do głównego holu lotniska - tego "otwartego" już na miasto. Musimy znaleźć Hotel Desk Turkish Airlines, znajduje się on zaraz obok Starbucksa.
Tam pokazaliśmy naszą karte pokładową, "kwitek" jaki został nam z lotu z Warszawy i wydrukowany cały bilet elektroniczny.
Pan odebrał to od nas i kazał poczekać w Starbucksie. Po okołu 15 minutach przyszła Pani i zaczeła wyczytywać nazwiska.Uzbierało sie ponad 10 osób. Po odczytaniu naszych oddała nam dokumenty a my dołączyliśmy do grupy, która została zaprowadzona do busa. Ten zawiózł nas do hotelu położonego w pobliżu lotniska. W jedną stronę to był 5 gwiazdkowy Radisson Blu Conference & Airport Hotel Istanbul a w drugą Marriott Istanbul International Airport.
W recepcji wiedzieli o której mamy następny lot i zostaliśmy poinformowaniu o której godzinie będzie na nas czekał bus na lotnisko.
W drodze powrotnej nie dostaliśmy w Sao Paulo karty pokładowej na lot do Warszawy. Uzyskaliśmy ją już na lotnisku w Stambule. Zaraz po wylądowaniu udaliśmy się do stoiska przewoźnika, czyli w tym przypadku Lotu. Stoisko znajduje się jeszcze przed kontrolą paszportową i jest dzielone z wieloma innymi przewoźnikami. Troche baliśmy się, że będzie z tym problem że do Warszawy lecimy już Lotem ale ponieważ cały łączony bilet był zakupiony w Turkish Airlines, dostaliśmy hotel bez problemów.
Strona przewoznika z informacją o noclegu:
>http://www.turkishairlines.com/en-int/travel-information/frequently-asked-questions/travel-information/special-service-requestsDo You Provide Accommodation Services at Transit Locations to Passengers Who Have Connecting Flights?
Passengers have right to have free hotel accomodation only when there is more than 10 hours (7 or more hours for business class passengers) between two international connecting flights due to Turkish Airlines’ schedule structure for maximum 2 nights. Both of the connections must be with Turkish Airlines, reservations must be confirmed and transfer flight’s reservation must have done for the first scheduled flight. Hotels will be Turkish Airlines’ corporate hotels that will be provided though “Hotel Desk” office which was located at the arrival floor after customs. Passengers should have checked visa procedures in advance. In the event that they are not granted visas at the transit, Turkish Airlines assumes no responsibility for providing hotel services. For detailed information, please call +90 212 4440849