Geoblog.pl    Eris    Podróże    Toskania i Liguria    Area Naturale Le Balze

Area Naturale Le Balze

WÅ‚ochy
Włochy, Castelfranco Piandiscò

Rano na szczęście po stanie podgorączkowym nie było już śladu.
Ale postanowiliśmy odpocząć trochę od tłumów.
Wybraliśmy się do oglądać niesamowite formacje skalne w parku "Le Balze in the Valdarno".
Spotkałam się z opinią, że Leonardo da Vinci wzorował się na tym krajobrazie malując tło Mony Lisy. I rzeczywiście widać podobieństwo.
Park znajduje siÄ™ zaledwie 15 km od campingu.
Parkujemy auto w miejscowości Botriolo, zaraz obok tablicy opisującej trasę. Trasa tworząca pętle ma około 5km. I jest naprawdę warta spaceru.
Ruszamy czerwoną trasą, która malowniczą ścieżka wzdłuż strumienia doprowadza nas do miejscowości Castelfranco Piandiscò.
Tutaj na przyjemnym ryneczku zjadamy lody i wypijamy kawę. Z pewnymi trudnościami znajdujemy trasę powrotną oznaczoną na mapie kolorem niebieskim. Okazuje się że trzeba przejść przez sad z figami. Ta cześć trasy nazywa się "Le balze dell'acqua zolfina" i prowadzi obok źródełka. Dalej wychodzimy na otwartą przestrzeń i w pełni możemy podziwiać piaskowe formacje.
Po powrocie do auta, jedziemy przez trochę okrężną drogą przez Piantravigne. Z drogi mamy kolejny piękny widok na "Le Balze in the Valdarno". Ta okolica chociaż bardzo malownicza jest jednak mało znana. Przez całą drogę spotkaliśmy jednego turystę. A w informacji turystycznej na campingu, gdzie pytaliśmy czy mają jakieś mapki tej okolicy, pani nie miała pojęcia o czym mówimy
Ale od czego jest internet. Informacje można znaleźć np. tutaj: http://www.viviilvaldarno.it/lo-spettacolo-delle-balze-nel-sentiero-dellacqua-zolfina/