Geoblog.pl    Eris    Podróże    Sierpniowy Paryż (2012)    Dzień wysokich lotów: Parc de la Villette, Musee de l'Air et de l'Espace

Dzień wysokich lotów: Parc de la Villette, Musee de l'Air et de l'Espace

Francja
Francja, Paris

Rano pojechaliśmy zwiedzić kompleks artystyczno-naukowy znajdujący się w Parku de la Villette. Niestety rozpadało się więc zwiedziliśmy tylko muzeum nauki. Bardzo ciekawe z wieloma eksponatami z których możemy sami korzystać bawiąc się nauką. Moim zdaniem warszawskie centrum nauki Kopernik chociaż mniejsze jest jednak lepsze.

Blisko muzeum na Porte de la Villette jest przystanek autobusu 152 jadącego na lotnisko Le Bourget. To tutaj była największa atrakcja dzisiejszego dnia - Muzeum Lotnictwa i Astronautyki Le Bourget. Niesamowite miejsce, które na pewno spodoba sie wszystkim. Mamy tu przekrój od pierwszych maszyn latających po satelity. Można wejść na pokład Concorda, ogromnego Boeinga 747. Na pokładzie samolotu Dakota z II wojny światowej można poczuć się jakbyśmy zaraz mieli wyskoczyć nad Normandią.

Wieczorem pojechaliśmy zwiedzić łuk triumfalny. Dużo czasu spędziliśmy do góry robiąc zdjęcia miasta, lezących pod naszymi stopami Pól Elizejskich oraz znajdującej się bardzo blisko rozświetlonej wieży Eiffla. Wejście na łuk jest w cenie Paris Muzeum Pass.