Geoblog.pl    Eris    Podróże    Brazylia 2013    Wyprawa 4x4

Wyprawa 4x4

Brazylia
Brazylia, Parati

Kolejną atrakcją jaką oferuje Paraty jest wyprawa 4x4 jeepem do lasu deszczowego. "Full-Day Jungle Jeep Waterfall and Cachaça Distillery Tour" brzmiało zachęcająco. Full -Day znaczy, że zaczynamy o 11 o 12.30 wracamy na lunch który trwa 1,5 godziny wracamy do wodospadu przy drodze i kończymy o 17. Na koniec zawieźli nas jeszcze do czegoś co dumnie nazywają Flora Paraty a jest po prostu dużym sklepem ogrodniczym.
Bardzo cieszyłam się na tą wycieczke a okazała się klapą. Wydaje mi się że sporo przepłaciliśmy (płacąc 70R$) za zobaczenie trzech wodospadów (White Stone's Waterfall, Tobogã Falls and Tarzã Falls) i dwóch destylarni cachaçy.

Do najciekawszego wodospadu Tobogã Falls (i położonego jakieś 10 minut spacerem Tarzã Falls) można dojechać rejsowym autobusem lub swoim samochodem. Znajduje się on 300metrów od parkingu przy zwykłej asfaltowej drodze
Tobogã Falls to tak naprawdę ogromna, naturalna zjeżdżalnia stworzona przez wodę spływającą po skałach. Miejscowi i co odważniejsi turyści ślizgają się po niej. Zaraz obok tego wodospadu jest destylarnia w której można degustować lokalną cachace i oczywiście zrobić spore zakupy, bo wybór trunków o różnych ciekawych smakach jest spory.

Podsumowując atrakcje z jakich możemy skorzystać będąc w Paratach zdecydowanie bardziej polecam rejs statkiem.

Spaliśmy w przy plaży Jabaquara w Pousada Hotel Brunello. Hotel jest oddalony od historycznego centrum o jakieś 20 minut spacerem. Ale atutem jest bliskość plaży. Na przeciwko hotelu znajduje się mała wysepka w odległości jakiegoś kilometra od brzegu, podobno można do niej dojść bo głębokość wody nie przekracza 1.5metra. Popływaliśmy trochę i rzeczywiście było dosyć płytko. Na wyprawę na wyspę nie mieliśmy jednak czasu.

Zaraz obok hotelu znajduje się pizzeria prowadzona przez hipisów z Argentyny. Robią tam doskonałe drinki, którymi można się raczyć leżąc w hamaku.