Geoblog.pl    Eris    Podróże    Brazylia 2013    Tama Itapu

Tama Itapu

Brazylia
Brazylia, Foz de Iguassu

Będąc w Foz de Iguassu, warto wybrać się zobaczyć ogromną tamę Itapu. Drugą co do wielkości na świecie.
Jest to wspólna inwestycja Brazylii i Paragwaju. Energia wytworzona w tej tamie pokrywa 70% zapotrzebowania Paragwaju i 20% zapotrzebowania Brazylii.

Do tamy można dojechać autobusem z centrum. Numery autobusów:101, 102 i 104 Koszt 2.85R$
Zaraz przy końcowym przystanku jest centrum turystyczne gdzie można wykupić kilka różnych wycieczek

My wybraliśmy podstawowy tzw Panoramic tour (koszt 24 R$) i zwiedzanie planetarium.
Najpierw pojechaliśmy do planetarium, które niestety nas zawiodło. Wiedzieliśmy, że oprowadzanie będzie po portugalsku ale liczyliśmy na to, że w planetarium pokażą nam gwiazdozbiory i będzie nam łatwiej się orientować w południowym niebie.NIestety pokazali tylko Centaura, Skorpiona i Krzyż Południa - czyli to co rozpoznawaliśmy sami.
Później w ramach Panoramic tour pokazano nam najpierw film o tamie a poźniej wsiedliśmy do autobusu, który zabrał nas na wycieczkę panoramiczną po całej tamie. Autobus zatrzymywał się w kilku ciekawych miejscach i można było wyjść i zrobić zdjęcia.

Bardzo chcieliśmy wybrać się na Special Tour czyli zwiedzanie środka tamy ale niestety nie było już miejsc. Można rezerwować miejsca przez internet. Nam nie udało się tego zrobić z Polski a jak byliśmy w Iquazu to pracownicy hotelu chcieli nam pomóc w rezerwacji Special Tour ale już wtedy nie było miejsc w odpowiadającym nam terminie.