Geoblog.pl    Eris    Podróże    Brazylia 2013    Wodospady po stronie brazylijskiej

Wodospady po stronie brazylijskiej

Brazylia
Brazylia, Foz de Iguassu

Do wodospadów po stronie brazylijskiej udaliśmy się sami. Jakieś 200 metrów od hotelu przy głównej drodze znajduje się przystanek autobusu nr 120 (koszt 2.85R$), który jedzie na lotnisko a później do parku.

Przystanki autobusowe w Brazylii to osobna historia. Na przystanku jest tylko znak, nie ma informacji jakie autobusy się zatrzymują o rozkładzie jazdy nie wspominając. Trzeba wcześniej sprawdzić najlepiej w internecie jakie autobusy odjeżdżają z danego przystanku albo popytać miejscowych. Bilety kupuje się w autobusie u specjalnej osoby siedzącej przy takim wielkim "kołowrotku" wpuszczającym w głąb autobusu.

Po zakupieniu bilety do parku przesiadamy się do autobusów, które zawożą turystów do różnych atrakcji.
My zdecydowaliśmy się tylko na spacer. Na początku można podziwiać piekny panoramiczny widok na część argentyńską. Później zbliżamy się do Gardzieli Diabła - największego i najwyższego wodospadu o wysokości 72 metry. Można wejsc na kładke, i z bardzo bliska obserwować ogrom tego wodospadu.

Po opuszczeniu wodospadów udaliśmy się do parku ptaków. Znajduje się on prawie na przeciwko głównego wejscia do wodospadów.
Można tu z bliska wchodząc do wolier oglądać papugi i tukany ale przede wszystkim kolibry.