Geoblog.pl    Eris    Podróże    Austria latem    Wejscie na Schmitten

Wejscie na Schmitten

Austria
Austria, Zell am See

Tego dnia postanowiliśmy zdobyć szczyt górujący nad Zell am See - Schmitte.
Wyruszyliśmy z Schuttdorf leżącym nad południowym brzegiem jeziora. Wybraliśmy trasę numer 51. Część trasy przebiega pod kolejką gondolową. Na wysokości 1400 metrów zrobiliśmy sobie przerwę na kawę w górnej stacji kolejki na Areit. Dalej poszliśmy trasami 56A i do szczytu 50. Po drodze mija się malownicze jeziorka. Mapa z trasami
W kilku miejscach zainstalowano bardzo ciekawe prace artystyczne. Mi podobały sie ogromne niebieskie kwiaty.
Przed szczytem niestety się rozpadało. A jedyne drzewo w okolicy było okupowane przez stado krów. Postaliśmy sobie wiec wśród nich.
Gdy ulewny deszcz przeszedł w mżawkę poszliśmy zdobyć szczyt Schmitte - 2000m n.p.m.
Z góry roztacza się piękna panorama. W dole widać jezior i Zell am See a dalej Wysokie Taury z najwyższym szczytem Austrii Grossglockner (3798 m n.p.m.) .
Strona z przydatnymi informacjami: http://www.schmitten.at Między innymi są tutaj do obejrzenia panoramy

Ponieważ zanosiło się na dalsze ulewy postanowiliśmy skorzystać z kolejki linowej i zjechać na dół.