Geoblog.pl    Eris    Podróże    Bruksela    Atomium i okolice, Górne Miasto

Atomium i okolice, Górne Miasto

Belgia
Belgia, Brussel

Nie wiedziałam wcześniej, że symbol Brukseli czyli Atomium (gigantyczny kryształ żelaza) można zwiedzać w środku. Bardzo mi się tam podobało. Na początku wjeżdżamy windą na samą górę do punktu widokowego a później samodzielnie schodzimy/zjeżdżamy schodami na dół odwiedzając kolejne kule. W pobliżu jest park miniatur - myslę, że spodoba się dzieciom.

Po opuszczeniu Atomium poszłam na spacer po ogromnym parku/dzielnicy Laeken. To tutaj w pałacu mieszka król. Niedaleko jest ciekawy pawilon chiński i japońska pagoda. Kiedy po wyjściu z pagody zastanawiałam się jak wrócić do centrum okazało się, że zaraz obok jest przystanek tramwaju, który na mojej mapie nie był zaznaczony.

Po powrocie do centrum odwiedziłam strzelistą,,gotycką Katedrę. Odpoczęłam chwilę w piękny Parc de Bruxelles.
Następnie poszłam na zachwalany w przewodniku plac Grand Sablon, gdzie można zrobić zakupy czekoladek i pamiątek.. Ale mi bardziej spodobał się mały park Petit Sablon.
Stamtąd dosyć blisko jest do monumentalnego Pałacu Sprawiedliwości - widać go z daleka. Sam budynek robi duże wrażenie ale piękna jest też panorama miasta rozpościerająca się spod niego. Stojąc tam znajdujemy się na skraju Górnego Miasta a u stóp widzimy całe Dolne Miasto. Żeby dostać się do Dolnego Miasta można skorzystać z windy. Zjeżdża się prosto na bardzo sympatyczny placyk.

Zrobiło się późno dlatego musiałam już kończyć zwiedzanie. Poszłam jeszcze na dworzec gdzie kupiłam bilet na pociąg na lotnisko.
Wyjeżdżałam następnego dnia wcześnie rano. Kupowanie biletu zajęło mi trochę czasu - kolejki. Dlatego uważam że bezpieczniej w bilet zaopatrzyć się wcześniej.