Geoblog.pl    Eris    Podróże    Sierpniowy Paryż (2012)    DzieÅ„ spacerowy: Marais, Tuileries, La Defense, Montmartre

Dzień spacerowy: Marais, Tuileries, La Defense, Montmartre

Francja
Francja, Paris

Niedzielny poranek spędziliśmy w dzielnicy Marais, gdzie zachowały się renesansowe rezydencje i wąskie uliczki.
Odwiedziliśmy Muzeum Carnavalet, przedstawiające dzieje Paryża. Wstęp do muzeum jest wolny. Niestety najciekawsze sale poświęcone belle epoque (w tym sklep jubilerski zaprojektowany przez Alfnsa Muchę) były zamknięte. Spacerując po Marais trafiliśmy na bardzo przyjemny place des Vosges, przy którym mieszkał Victor Hugo.

Następnie pojechaliśmy metrem do Palais de Tokyo w którym mieści się Musee D'Art Moderne. Według przewodnika wstep jest wolny - nie udało nam się tego sprawdzić bo muzeum było zamknięte. Blisko muzeum na place de l'Alma znajduje się kopia 1 do 1 pochodni Statuy Wolności. Spacer brzegiem Sekwany pozwolił nam podziwiać wieże Eiffla na drugim brzegu i obserwować jak wygląda życie ludzi mieszkających na barkach. Doszliśmy do ogrodu Tuileries, gdzie przy Oranżerii skusiliśmy się na doskonałe lody i kawe. W ogrodzie można usiąść na bardzo wygodnych krzesełkach i podziwiać z jednej strony Pola Elizejskie z placem Concorde i obeliskiem a z drugiej Luwr. W parku było ustawione wesołe miasteczko z diabelskim kołem.

W Oranżerii zakupiliśmy bilety Paris Muzeum Pass na następne 4 dni.Bilety pozwalają zwiedzać większość najważniejszych atrakcji Paryża , 4 dniowe kosztuą 54 euro ale koszt zwraca się berdzo szybko już po kilku wizytach. Nam zwrócił sie już po 2 dniach. Dzięki Paris Muzeum Pass nie staliśmy też w gigantycznej kolejce do Luwru a tylko w takiej 20 minutowej. http://en.parismuseumpass.com/

Niedaleko od placu Concorde znajduje się piękny kościół Madeleine (Marii Magdaleny) wzorowany na greckim Partenonie - otoczony ogromnymi kolumnami.Jego surowe wnętrze robi niezapomniane wrażenie. Blisko kościoła jest plac Vendome z kolumną triumfalna Napoleona zbudowana z 1200 zdobytych austriackich i rosyjskich armat. Kilka kroków dalej jest monumentalna opera.

Postanowiliśmy zmienić otocznie i pojechaliśmy metrem do nowoczesnej dzielnicy La Defense.Tu największe wrażenie robi ogromny La Grande Arche. Ze schodów pod łukiem roztacza się piękny widok na miasto. Nam spodobała się też rzeźba przedstawiająca ogromny kciuk. Warto spędzić w tej dzielnicy trochę czasu i odkrywać inne ciekawe rzeźby lub przejechać się na bardzo stylowej karuzeli.

My musieliśmy dość szybko jechać dalej bo byliśmy umówieni w kawiarni Les 2 Moulins na ulicy rue Lepic 15 w dzielnicy Montmartre. Jest to kawiarnia w której kręcono film Amelia. O dziwo w tej małej kawiarni bez problemów znaleźliśmy miejsce.

Po przyjemnej wizycie w kawiarni udaliśmy się na wieczorny spacer po romantycznej dzielnicy Montmartre. Oczywiście odwiedziliśmy skwer Jean Rictusa, tuż przy Place des Abbesses gdzie znajduje się Le Mur des Je T’aime czyli ściana miłości, na której napisano słowa Kocham Cię w wielu językach. Polskiemu wyznaniu towarzyszy wykrzyknik/serduszko.
Następnym przystankiem był stojący na szczycie wzgórza piękny kościół Sacre-Coeur. Schody pod kościołem to bardzo dobre miejsce aby podziwiać wieczorną panoramę Paryża.
Będąc wieczorem w tej okolicy oczywiście musieliśmy odwiedzić plac Pigalle by popatrzeć na czerwony wiatrak nad Moulin Rouge. Wizyty w środku jakoś nie mieliśmy w planach zamiast tego pojechaliśmy do hotelu.