Geoblog.pl    Eris    Podróże    Sierpniowy Paryż (2012)    Z lotniska do Paryża

Z lotniska do Paryża

Francja
Francja, Beauvais

Dzięki wiedzy zdobytej w necie szybko dostaliśmy sie z lotniska do centrum Paryża.
Chociaż lotnisko Beauvais znajduje się 80 kilometrów na północ od Paryża dotarcie jest bardzo łatwe jeśli zdecydujemy się skorzystać ze specjalnej linii autobusowej: Official shuttle service of Paris Beauvais Airport (http://www.paris-beauvais.fr/)
Koszt podróży to 16 euro w jedną stronę. Godziny odjazdów są zsynchronizowane z godzinami przylotów i odlotów samolotów.

Po wylądowaniu jeszcze na lotnisku zakupiliśmy bilety w jedną i drugą stronę. Później należy przejść jakieś 300 metrów na początku wzdłuż budynku lotniska, do miejsca skąd odjeżdżają autobusy. Tu też znajduje sie kasa biletowa ale była tam spora kolejka. Cała droga jest dość dobrze oznaczona - jeśli mamy wątpliwości wystarczy iść za innymi ludźmi. Autobusy odjeżdżają bardzo często - właściwie jak tylko zostają wypełnione pasażerami. Droga do Paryża zajmuje około 1h 15 minut Przystanek końcowy znajduje się na placu Porte Maillot blisko stacji metra.

Kilka razy lądowałam na lotnisku Charles de Gaulle i jeśli zsumujemy czas jaki potrzebujemy na przemierzenie lotniska, zakup biletu i czas jaki spędzimy w kolejce RER to może być zbliżony do czasu dotarcia z Beauvais.

Jeszcze korzystniej wypada Beauvais w przypadku wylotu z Paryża. Autobusy z Porte Maillot mają tabliczki z nazwami miast docelowych (w naszym przypadku Wrocław). Jeśli już jest jesteśmy w takim autobusie to na pewno zdążymy. Odjeżdżają one około 3 godziny przed odlotem.
W przypadku wylotu z CDG raz spotkała mnie niemiła przygoda w postaci awarii lini B RER jadącej na lotnisko. Przez głośniki popłynął komunikat że pociągi przestają kursować bo zdarzył się wypadek. Uświadomiłam sobie że mogę zdążyć na samolot tylko jadąc taksówką a byłam na drugim końcu miasta i wtedy nagle wjechał na stacje cudowny RER B. Chyba był to ostatni pociąg, który przejechał przed wypadkiem. Moja koleżanka nie miała tyle szczęścia, jej pociąg z niewiadomych przyczyn zatrzymał się 2 stacje przed lotniskiem i stał tak długo, że nie zdążyła na samolot. Dlatego wylatując z CDG trzeba udać się na lotnisko z dużym zapasem czasu.